•  
  •  
 

Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal

Abstract

The integration process is considered as mutual influence, interpenetration and interconnection of various academic disciplines with the aim of forming a comprehensive, complex, dialectically interconnected system of scientific ideas about certain event, issue or problem, aspects, properties of the material world or social life. With integrated learning, the formation of new knowledge, skills and abilities is carried out based on existing experience in other activities, the content, means and methods of training are expanded, situations vary, and individualization opportunities appear. From this point of view, this article discusses and analyzes some issues of integrated skills as a means of motivating educational process in a language teaching.

First Page

53

Last Page

63

References

[1]. Словарь иностранных слов. М.: Русский язык., 1987, С.196.

[2]. Сухаревская Е.Ю. Технология интегрированного урока. – Ростов н/Д., Учитель, 2003, 128 с.

[3]. Саломатов К.И. Проблема межпредметных связей в системе профессионально-направленного обучения иностранному языку как педагогической специальности. // Проблемы профессионально-педагогической направленности в преподавании иностранного языка: Межвуз.сб.науч.тр. / ГПИ им. М. Горького. – Горький, 1983

[4]. Артемов В.А. Психология обучения иностранным языкам. – М.: Просвещение, 1999

[5]. Максимова В.Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе современной школы. – М.: Просвещение, 1987 [Учебное пособие по спецкурсу для пед. институтов].

[6]. Загорня Л.П. Совершенствование содержательной стороны устной речи на основе системы учебных текстов на продвинутом этапе: Автореф.дис… канд.пед.наук. – М., 2005.

[7]. Фоменко В.Т. построение процесса обучения на интегративной основе. Ростов н/Д, 1994

[8]. Максимова В.Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе современной школы. – М.: Просвещение, 1987 [Учебное пособие по спецкурсу для пед. институтов].

[9]. Сухаревская Е.Ю. Технология интегрированного урока. – Ростов н/Д., Учитель, 2003, 128 с.

[10]. Махмутова Е.Н. Интегрированный урок по теме «США, природа, города, население, сельское хозяйство». // Иностранный язык в школе. – 1997. - № 4, с. 33-37.

[11].https://elttguide.com/integrating-the-main-language-skills-in-efl-classes-why-and-how/

[12]. https://www.ericdigests.org/2002-2/esl.htm

[13].https://www.english.com/blog/how-to-incorporate-integrated-skills-into-the-classroom/

[14].https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/7.2_presentation_slides_-_final_version_for_website.pdf

[15]. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1266047.pdf

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.