Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal
Article Title
INTEGRATED LESSONS AS A MEANS OF MOTIVATING THE EDUCATIONAL PROCESS IN A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Abstract
The integration process is considered as mutual influence, interpenetration and interconnection of various academic disciplines with the aim of forming a comprehensive, complex, dialectically interconnected system of scientific ideas about certain event, issue or problem, aspects, properties of the material world or social life. With integrated learning, the formation of new knowledge, skills and abilities is carried out based on existing experience in other activities, the content, means and methods of training are expanded, situations vary, and individualization opportunities appear. From this point of view, this article discusses and analyzes some issues of integrated skills as a means of motivating educational process in a language teaching.
First Page
53
Last Page
63
References
[1]. Словарь иностранных слов. М.: Русский язык., 1987, С.196.
[2]. Сухаревская Е.Ю. Технология интегрированного урока. – Ростов н/Д., Учитель, 2003, 128 с.
[3]. Саломатов К.И. Проблема межпредметных связей в системе профессионально-направленного обучения иностранному языку как педагогической специальности. // Проблемы профессионально-педагогической направленности в преподавании иностранного языка: Межвуз.сб.науч.тр. / ГПИ им. М. Горького. – Горький, 1983
[4]. Артемов В.А. Психология обучения иностранным языкам. – М.: Просвещение, 1999
[5]. Максимова В.Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе современной школы. – М.: Просвещение, 1987 [Учебное пособие по спецкурсу для пед. институтов].
[6]. Загорня Л.П. Совершенствование содержательной стороны устной речи на основе системы учебных текстов на продвинутом этапе: Автореф.дис… канд.пед.наук. – М., 2005.
[7]. Фоменко В.Т. построение процесса обучения на интегративной основе. Ростов н/Д, 1994
[8]. Максимова В.Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе современной школы. – М.: Просвещение, 1987 [Учебное пособие по спецкурсу для пед. институтов].
[9]. Сухаревская Е.Ю. Технология интегрированного урока. – Ростов н/Д., Учитель, 2003, 128 с.
[10]. Махмутова Е.Н. Интегрированный урок по теме «США, природа, города, население, сельское хозяйство». // Иностранный язык в школе. – 1997. - № 4, с. 33-37.
[11].https://elttguide.com/integrating-the-main-language-skills-in-efl-classes-why-and-how/
[12]. https://www.ericdigests.org/2002-2/esl.htm
[13].https://www.english.com/blog/how-to-incorporate-integrated-skills-into-the-classroom/
[14].https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/7.2_presentation_slides_-_final_version_for_website.pdf
[15]. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1266047.pdf
Recommended Citation
Avyasova, Irina Rafailovna
(2022)
"INTEGRATED LESSONS AS A MEANS OF MOTIVATING THE EDUCATIONAL PROCESS IN A FOREIGN LANGUAGE TEACHING,"
Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal: Vol. 2022:
Iss.
3, Article 6.
Available at:
https://uzjournals.edu.uz/tziuj/vol2022/iss3/6