Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal
Article Title
Abstract
Ushbu maqolada biz talabalarning chet tilini o'rganishdagi madaniyatlararo kompetensiyasi, mavzuga oid ba'zi masalalar va dars davomida muvaffaqiyatga erishish yo'llari haqida gapirishni maqsad qilganmiz. “Asl dunyo” va “maqsadli jamiyat olami” o‘rtasidagi munosabatni bilish, anglash va tushunish (o‘xshashlik va farqlovchi farqlar) madaniyatlararo ongni hosil qiladi. Albatta, shuni ta'kidlash kerakki, madaniyatlararo xabardorlik ikki dunyoda mintaqaviy va ijtimoiy xilma-xillikdan xabardorlikni o'z ichiga oladi. Ob'ektiv bilimga qo'shimcha ravishda, madaniyatlararo xabardorlik har bir jamoa boshqasining nuqtai nazaridan, ko'pincha milliy stereotiplar ko'rinishida paydo bo'lishi haqida xabardorlikni qamrab oladi. Ko'p tilli va ko'p madaniyatli kompetentsiya odatda bir yoki bir nechta usulda notekisdir. Bunday nomutanosibliklar mutlaqo normaldir. “Ona tili”da “bir tilli” kommunikativ kompetentsiyaning an’anaviy qarashi uning tez barqarorlashishini nazarda tutsa, ko‘p tilli va ko‘p kulturallik kompetensiyasi o‘tkinchi profil va o‘zgaruvchan konfiguratsiyani taqdim etadi. Ko'rib chiqilayotgan shaxsning kasbiy yo'li, oilaviy tarixi, sayohat tajribasi, o'qish va sevimli mashg'ulotlariga qarab, uning lingvistik va madaniy tarjimai holida sezilarli o'zgarishlar ro'y beradi, uning ko'p tilliligidagi nomutanosiblik shakllarini o'zgartiradi va uni yanada murakkablashtiradi. madaniyatlarning ko'pligi tajribasi.
First Page
202
Last Page
213
References
[1]. Bell, R., Lederman, N. & Abd-El-Xalik, F. (2000) Fanning tabiati haqidagi tushunchasini ishlab chiqish va unga amal qilish: keyingi tadqiqot, Fanni o'qitishda tadqiqot jurnali, 37, 563– 581.
[2].Borg, S. (1998) O'qituvchilarning pedagogik tizimlari va grammatikasini o'rgatish: sifatli tadqiqot, TESOL Quarterly, 32, 9-38.
[3]Brickhouse, NW & Bodner, GM (1992) Boshlang'ich fan o'qituvchisi: e'tiqodlar va cheklovlar haqida hikoyalar. Fanni o'qitishda tadqiqot jurnali, 29, 471–485.
[4].Bayram, M. (1997) Madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani o'rgatish va baholash (Klivdon, Ko'p tilli masalalar).
[5].Byram, M. & Risager, K. (1999) Til oʻqituvchilari, siyosat va madaniyatlar (Klivdon, Koʻp tilli masalalar).
[6].Karter, K. & Doyl, W. (1995) Ta'lim berishni o'rganishda oldingi tushunchalar, The Educational Forum, 59, 186-195.
[7].Creswell, J. (1994) Tadqiqot dizayni: sifat va miqdoriy yondashuvlar (London, Sage).
[8].Cui, G. & Awa, JE (1992) Madaniyatlararo samaradorlikni o'lchash: integratsiyalashgan yondashuv, Xalqaro madaniyatlararo munosabatlar jurnali, 16, 311-328.
[9].Duff, PA & Uchida, Y. (1997) O'rta maktabdan keyingi EFL sinflarida o'qituvchilarning ijtimoiy-madaniy o'ziga xosliklari va amaliyotlari bo'yicha muzokaralar, TESOL Quarterly, 31, 451–486.
[10]. Freeman, D. & Richards, JC (1993) Concepts of teaching and the education of Second til o'qituvchilari, TESOL Quarterly, 27, 193–216.
[11]. Green, S. (1996) Zamonaviy tillar o'qituvchilarining kasbiy rivojlanishi, Language Learning Journal, 14, 75–79.
[12]. Hodson, D. (1993) O'rta maktab fanlari o'qituvchilarining falsafiy pozitsiyasi, o'quv dasturlari tajribasi va bolalarning fanni tushunishlari: ba'zi dastlabki xulosalar, Interchange, 24, 41-52.
[13]. Knowles, JG & Holt-Reynolds, D. (1991) Pedagogikalarni shaxsiy tarixlar orqali o'qituvchilar tayyorlashda shakllantirish, Teachers College Record, 93(1), 87-113.
[14]. Markee, N. (1997) O'quv dasturlari innovatsiyasini boshqarish (Kembrij, Kembrij universiteti nashriyoti).
[15]. Merriam, S. (1988) Ta'limda amaliy tadqiqotlar: sifatli yondashuv (San-Fransisko, Jossey-Bass).
Recommended Citation
Kurbanova, Feruza Komiljanovna
(2022)
"METHODS OF DEVELOPING INTERCULTURAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS IN THE CONDITION OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE,"
Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal: Vol. 2022:
Iss.
2, Article 17.
Available at:
https://uzjournals.edu.uz/tziuj/vol2022/iss2/17