•  
  •  
 

International Finance and Accounting

Abstract

This article describes the basics of insurance marketing and business processes in insurance companies.Also, models and algorithms for organizing insurance marketing have been developed.The basics of marketing activities in the insurance company and the analysis of factors affecting the image of the insurance company are described in detail.

References

1. Селищева Е. О. Роль маркетинга в формировании и преодолении кризисных явлений в российской экономике // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2010 № 2(86). С. 92. 2. Wright J.S. Leaders in Marketing/Journal of Marketing. 1973 № 37. Р. 71–72. 3. Crosby L.A., Stephens N. Effects of Relationship Marketing on Satisfaction, Retention, and Prices in the Life Insurance Industry // Journal of Marketing Research. 1987 № 24. P. 404–411. 4. Ryals L. Making Customer Relationship Management Work: The Measurement and Profitable Management of Customer Relationships // Journal of Marketing. 2005 № 69. P. 252–261. 5. Аликаева М. В., Налчаджи Т. А. К вопросу о применении страхового маркетинга на рынке страховых услуг. Научные известия 2016– №1 (2). – с. 11-15. 6. Котлер Ф. Основы маркетинга: 6-е изд. СПб.: Коруна, 2015. 574 с. 7. Мамедова И.И. Системный подход в маркетинговой деятельности страховой компании // Журнал, Транспортное дело России. 2010 №6 – с. 167-169. 8. H. Loots, A.F. Grobler. Applying marketing management and communication management theories to increase client retention in the short-term insurance industry. Public Relations Review (2014) №40, 328–337 р. 9. Троневская О. Первый среди равных: определяющая роль маркетинга в реинжиниринговой страховой компании // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2004 – N6. – С.35–40. 10. Финансовый маркетинг: теория и практика : учебник для магистров / О. А. Артемьева [и др.] ; под общ. ред. С. В. Карповой. - М. : Издательство Юрайт, 2015. - 424 с.. 11. Филип Котлер. Основы маркетинга. Краткий курс. –М.: “Магистр” - 2015. - 496 с. - ISBN 978-5-8459-2013-3. Харламова И. Ю. Формирование и развитие имиджа организации // Вопросы экономики и управления. - 2017. - №1. - С. 57-60.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.